BZ-ON

Discover Your Entertainment Here

Followers

motivate ourself

“iԲ yѳu ɑʀɛ wѳʀkiɳg ѳɳ รѳɱɛtɦiɳg tɦɑt yѳu ʀɛɑʆʆy cɑʀɛ ɑɓѳut, yѳu ɗѳɳ’t ɦɑѵɛ tѳ ɓɛ puรɦɛɗ. tɦɛ ѵiรiѳɳ puʆʆร yѳu.”- รtɛѵɛ ʝѳɓร

Contact Form

Name

Email *

Message *

Please enable / Bitte aktiviere JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]

Monday 18 September 2017

DESOLASI




Title : Desolasi
Language : Malay
Release Date : 8 Disember 2016
Directed By : Syafiq Yusof 
Distributed By : Skop Productions


Desolasi ialah sebuah filem cereka sains Malaysia 2016 yang ditulis dan diarahkan oleh Syafiq Yusof terbitan Skop Productions. Dibintangi oleh Syamsul Yusof, Bella Dally, Dato' Jalaluddin Hassan dan Pekin Ibrahim, filem ini ditayangkan di pawagam seluruh negara pada 8 Disember 2016.

Desolasi merupakan arahan keempat Syafiq selepas SAM: Saya Amat Mencintaimu, Abang Long Fadil dan Villa Nabila.


Sinopsis

Aiman adalah seorang pelukis yang mengidap penyakit yang jarang ditemui iaitu "Anton Babinski". Dia menjadi tidak tentu arah selepas ditimpa pelbagai masalah dalam hidup sehingga dia hampir mengalah dalam kehidupan.

Masalah yang menimpanya membuatkan Aiman selalu bergaduh dengan ayahnya. Satu hari, Aiman berdoa agar masalahnya hilang dalam sekelip mata. Keesokan harinya, apabila dia bangun tidur, dia dapati bahawa dirinya keseorangan. Semua manusia lenyap.

Pada mulanya dia mencari orang lain tapi selepas beberapa ketika, dia menjadi seronok kerana dia tidak perlu memikirkan masalah yang ada. Dia boleh melakukan segalanya tanpa perlu berfikir panjang.

Dalam masa yang sama, Aiman sebenarnya mencari jawapan kepada setiap persoalan yang hadir dalam hidupnya.








Status : Coming Soon

No comments:

Post a Comment